Saturday, January 28, 2012

hi... : )

soooo. . . it's only been what like 5 months? . . . more . . . oops, my bad! but hey i'm finally back : )

my life has been very productive recently! (cough cough) okay, so not that productive. i have been so stinkin sick!! : ( which is no good when you're a music major and have to sing, ALL THE TIME! but i'm getting better. i think if i at least keep telling myself that, i actually will. with plenty of rest and lots of movies that is.

well . . . coly is due in 37 (almost 36) days!! we found out it's going to be a little girl, and they are naming her michelle (after my mom) and her middle name will be celeste (his mom's middle name)! we are MORE than excited for this bundle of joy. and may i just mention that i am completely broke because of this child. i have already bought so many things! plus {i get to plan the shower}!!!! i am in crazy mode making all sorts of crafts already! my disaster of a room smells like modge podge, paint, and hobby lobby : ) haha

so i'll have to post pictures of the event <3 but only if it ends up looking as good as i hope it will (can't have my name on anything that's not cute lol)

two weeks ago i started my last semester at CGCC and drum roll please . . . . . i get my ASSOCIATES!! i am so excited to be done! although i don't know what the future holds, i am excited for it... but mostly that i will be done with school for a little : ) let's see i'm taking 17 credits. . . music history literature, voice lessons, piano 3, music theory 2, aural perception 2, choir and astronomy! i really enjoy my classes this semester, they are fun for the most part, and extremely interesting! i learning to like to learn . . . . if that makes any sense at all!

well it's a new year, and i am so excited for what it will bring! fingers crossed that i didn't just jinx myself ; )

it's never too late to be the person i'm meant to be! <3

{day 396}

Monday, August 15, 2011

temple trips, friends... and an indian??

so pretty much these past few weeks have been crazy and i am gonna lose my mind! erin henderson surprised a couple weeks ago and came to my house : ) we were just talking on the phone... and sneaky little girl lied to me and told me she was at work! then there is a knock on the door and next thing i know erin is standing behind me watching me cook dinner (creeper) lol! such an amazing surprise : ) it seriously made my day!

then kimmie and i went to the temple! i love to see the temple!! we went and did baptisms at like 6 in the morning and it was such a good idea <3 we got to spend some much needed time together and just talk! so it's true... kimmie left for school about a week ago and i am going loopy without her here! : / but i am SO happy for her and know that EA (engaged already ; ) is exactly where she needs to be! <3

then there is morgan bagley... YAY she's HOME!! i didn't even realize how much i missed that crazy girl! we went to the mall a couple days ago and finally found bridesmaid dresses! and... i get to make flower belts for them! we are gonna look so hot : ) lol

ok so you are probably wondering what in the heck the indian thing is all about? well... let me just tell you! Malia's older sisters Timbrlee (11) and Breckell (8) and all of their little friends decided to do a little play/movie! it is pretty adorable, and i will admit that i helped them write it so i'm not a complete victim when i say...they made ME be the bad guy... an indian! hahaha sooo funny and so unfair! so on Saturday morning i woke up at 6:30 (did i mention it was saturday. and you are supposed to sleep in on saturdays) and got all dressed up in my indian gear... braided pigtails and all... and filmed The Adventures of Candy State 2 with the girlies! it was fun, and when stacee (malia's mom) is done editing it and everything, i will humiliate myself and post it so you can all laugh at me and my horrendous acting : ) ok i only had  lines and couldn't remember them for the life of me! this is my life... oh goodness lol

OH! how could i forget! i definitely did my auditions!ask me if i did soo well (not to brag or anything) but i totally did! i was SO nervous going into it, i was making myself sick! but it ended up being excellent, with a lot of praying! and so i got into all of the music classes i wanted and more : ) yay

well that is my repetitive and slightly boring life! but i love it... oh and today is day 230! : ) time is moving quickly for once! <3

Tuesday, July 26, 2011

the kind of news thats kinda huge!!

so yes , i do realize that it has been an extremely long time since i last posted something! i really need to be more diligent (if i'm this bad during the summer, i'm gonna be horrible during school!)


 i finished my application to BYU today... : / i am sooo nervous, but completely excited at the same time! keep your fingers crossed for me! : ) so there's that. also regarding school (gag me) i have to sing two songs to audition for cgcc's choir and theory classes...really? i feel pathetic, and i am actually nervous!

anyways, this month has been full of work work work!! i am soo tired all of the time, OH especially since i started a diet! my entire family decided it was time to actually be skinny people instead of the usual pleasantly plump lol ; ) so we have been going fr 2 weeks now, and i am not proud to say that i have cheated alot! and haven't lost hahaha... but it was my birthday on the 15th, so i have kind of an excuse... right?? speaking of my birthday....

You wonder what i did? weeellllll, only the coolest thing anyone could ever do on their birthday... me and kimmie and nikki and rachelle all went to see Harry Potter 7 part 2 at midnight, and once again the entire theater sang to me at midnight!! cool beans right?!? sooo much fun! i may have even merged in with the front of the line and gotten seats behind the rail with people who had waited in line since 8 o'clock that morning... but just maybe ; ) do i feel guilty?? not one bit... it's my birthday and i'll cut if i want to right?? lol so needless to say, we got AH-mazing seats because of me and the movie was soooo incredibly, well, incredible! i love HP.

what else happened this month that is big news... oh yeah... yet another one of my very good friends got ENGAGED!?!?!?! yes its true chelsea duke is next. first lyndsey then sam now morgan and chelsea...! insanity! if kimmie goes and gets married on me i think i'll die. no one else can get married or engaged until i only have like a couple weeks left of waiting... its killing me lol But i am soooo happy for all of them.

oh wait there is one more thing.... my sister is PREGNANT!!!! yes you read it right, try looking at it any way you want to, she really is preggers! 2 months and 1 day actually... and yes i was the first to know : ) so i am thrilled for her and jordan, and i'm gonna be auntie lauren! maybe we can think of a cuter name for me lol

next item of business, i got to watch a video of Daniel!!!! one of the ward members is an absolute God-send and was nifty enough to record him just before his first transfer, send it to daniel's mom, who sent it out to me! seriously best birthday present i could have ever gotten... EVER!!!! he is still soooo attractive, and just so sweet and still sounds exactly like himself, and looks like such a little... ok, HUGE missionary! i love Love LOVE him <3 oh i seriously watched that 36 second video like 100 million times, and bawled when i heard his voice : ) yes i may be pathetic, but i'm in love! today is 210 days! i cant believe we've passed the 200 mark. that is so crazy (both slow and fast at the same time, it's weird). ah i love him alot!

p.s. my sister has like 9 girls over for a sleepover/ last-ditch effort to party before school starts in a day! they are sooo loud and giggly... was i really like this in high school?? naaaw couldn't have been : ) i'm never gonna get to sleep lol